ΟΣΦΠ-ΠΑΟ 66-51(27-36)

ΟΣΦΠ-ΠΑΟ  66-51(27-36)

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Αντιγράφοντας και .... Γράφοντας ...Ενδιαφέροντα ...και Σημαντικά Κυ, 12/12/10 *

Αντιγράφοντας και .... Γράφοντας ...Ενδιαφέροντα ...και Σημαντικά Κυ, 12/12/10 : ** http://nadinaki-heartteacher.blogspot.com/ , heart teacher

ΩΡΑ ΑΡΦΑΡΩΝ –ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ …ΤΩΡΑ!
Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΕΤΑΓΜΑ .... ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΟΜΑΤΑ , ΑΛΛΟΣ ΤΗΝ ΤΡΩΕΙ ΣΤΗ ΜΑΠΑ ΚΙ΄ ΑΛΛΟΣ ΣΑΛΑΤΑ !.... ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΦΕΣ ΣΚΕΤΟΣ , ΓΛΥΚΟΣ ή ΜΕΤΡΙΟΣ ...ΑΛΛΟΣ ΤΟΝ ΠΑΕΙ ΜΕΧΡΙ ΠΑΤΟ , ΚΙ΄ ΑΛΛΟΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΦΛΥΤΖΙΑΝΙΟΥ ...ΛΙΓΟ ΠΑΝΩ ή ΛΙΓΟ ΚΑΤΩ ..! :
Photobucket
Ποιότητα εκπαίδευσης η απλά φανφάρες ;;;
Συντάκτης : ΝαντίναΚούλη
(Δημιουργική απασχόληση παιδιών προσχολικής ηλικίας )
Εδώ και αρκετα χρονια που ανηκω στο συστημα εκπαιδευσης αυτης της χωρας αναρωτιεμαι πως μπορει να συμβαινει κατ εξακολουθησιν ένα φαινομενο που εχει παρει τεραστιες διαστασεις…Ισως καποιος άλλος να μην τολμουσε να το θιξει αλλά επιτελους ας μιλησουμε για το καλο των παιδιών μας.. “EAN ΔΕΝ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΠΑΙΔΙ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΝΘΡΩΠΟ “MARIA MONTESSORI …Τα παιδια παντοτε ηταν η ελπιδα του αυριο ..αλλά αυτό το αυριο τα τελευταια χρονια αργει να ξημερωσει και με θλιβει ιδιαιτερα το γεγονος αυτό.Λυπαμαι πολύ που δημιουργουμε παιδια με κονσερβοποιημενες ιδεες,τους στερουμε την ελευθέρια του λόγου και της σκεψης που είναι το πρώτο που πρεπει να μαθαινουν στην προσχολικη εκπαιδευση ..Σε τουτα τα πρωτα χρονια των μικρών μας αν μη τι άλλο πρεπει να υπαρχουν ερεθισματα για τον εξω κοσμο ,καλλιεργεια σεβασμου για το ωραιο και σεβασμος για κάθε μορφη ζωης…Σημασια λοιπον τι εχει ένα ωραιος καλογυαλιασμενος χωρος με φτωχο παιδαγωγικο υλικο και ρομποτ παιδαγωγους?Η ενας ταπεινος χωρος γεματος ερεθισματα και ένα οικογενειακο κλιμα αγαπης και σεβασμου?Δυστυχως στους τυφλους ο μονοφθαλμος βασιλευει και δινουμε αξια στην επιφανειa νομιζοντας ότι έτσι το παιδι μας θα περναει καλυτερα…Είναι όμως έτσι?Το παιδί μας πρέπει σε αυτά τα χρόνια να πάρει μπόλικη αγάπη και πολλες τονωτικές ενέσεις αυτοπεποίθησης για να τα καταφέρει μόνο του και να αισθάνεται σιγουριά για αυτό? η να ζωγραφίζει και να κάνει μηχανικά τα λεγόμενα βιβλία που όλο και περισσότεροι παιδικοί σταθμοί χρησιμοποιούν για να ικανοποιήσουν απλά και μόνο τα αχόρταγα ματια μας?( σαφέστατα υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα ).Για αυτό λοιπόν αγαπημένοι μου γονεις σταματήστε να κοιτάτε την επιφανεια,δωστε περισσότερη σημασία στην ουσια..προσπαθηστε μαζί μας να δώσουμε έναν άλλον αέρα επιτέλους σε αυτό που ονομάζεται προσχολική αγωγή γιατί σε αυτά τα μικρα βουναλάκια εκεί στην προσχολική αγωγή βρίσκεται η άξια ..το πρώτο χτίσιμο , η μαγεία για το γλυκό που αν δεν βάλουμε τη σωστή δόση αυτό δεν θα φουσκώσει…Ας βγάλουμε ανθρώπους που θα νοιάζονται για όλα..κοινη λογική κάτι που μας λειπει..πασχουμε από αυτό …τι να τα κανεις ένα λοφο από βιβλια,κολυμβητηρια δραστηριότητες και ένα σωρό πραγματα που υπόσχονται όλοι και διαλαλούν περίτρανα ότι τα παιδια θα μάθουν…όταν έχουν ξεχάσει τα σημαντικότερα…ανθρωπιά μας υποσχέθηκε κανεις ότι θα μάθουν τα παιδια μας?Εστω σαν υποσχεση και ας μην τηρηθει ποτε…..
Με πολύ αγάπη και παιχνιδιάρικη διάθεση
Ναντνα Κούλη…..
Αναρτήθηκε από heart teacher





** Ζητείται Συγκάτοικος ...Πήγαινε στο γυμνάσιο Μελιγαλά



Του ιστοριοδίφη-ερευνητή,Γιάννη Δ.Λύρα


Πήγαινε στο γυμνάσιο Μελιγαλά. Έμεινε μόνος του, γιατί τα αδέλφια του έφυγαν για την Αθήνα. Το ένοίκιο ήταν ακριβό. Διακόσια φράγκα το μήνα. Έπρεπε να βρεθεί συγκάτοικος ,για να μοιράζεται το νοίκι. Πέρασαν μέρες. Γυρνώντας από το σχολείο ,πάει κατευθείαν στον κήπο της σπιτονοικοκυράς του για να ιδεί πως πήγε το κυνήγι. Είχε στήσει, δόκανα και πλακοπαγίδες. Το κυνήγι πλούσιο. Σπουργίτια,τσίχλες,τσιμπουργιάνους και έναν σκαντζόχοιρο που έβοσκε.Πιάνει το σκαντζόχοιρο και χωρίς να ειπεί τίποτε σε κανέναν τον βάζει μέσα στο λινό. Στη συνέχεια πηγαίνει κατ' ευθείαν στο δωματιό του και φέρνει τα σύνεργα. Αλάτι, μαχαίρι, ρίγανι,λεμόνι,λάδι, πιάτα,σχάρα και σπίρτα. Πάει στον κήπο της σπιτονοικοκυράς του, που βρίσκεται το πηγάδι και πιάνει αμέσως δουλειά.Ετοιμάζει τη φωτιά και αρχίζει με χαρά το ξεπουπούλιασμα της λείας του. Η φωτιά είχε σχηματίσει τη θράκα και τα μαδημένα πλέον πουλιά άρχισε να τα τσουλουφρίζει, πάνω από τη θράκα. Με το μαχαίρι τα ξεκοιλιάζει, τα πλένει, τα αλατίζει,τα βουτά στο πιάτο με το λαδολέμονο και αρχίζει να τα ψήνει.

Εκείνη τη στιγμή έρχεται η σπιτονοικοκυρά του κυρά Ευδοκία. Μούσπαταν τη μύτη οι μυρωδιές. Κάθε ημέρα πουλάκια τρώμε. Εσύ με την εξυπνάδα που έχεις, θα πας πολύ μπροστά. Όλοι οι άλλοι που μένουν στο σπίτι μου το παίζουν αριστοκράτες.

Έρχεται και η Βάσω για να πάρει νερό από το πηγάδι.Τι θα γίνει μέ σένα; Πάλι πουλάκια σήμερα;

Ελα να καθαρίσουμε πατάτες να τις τηγανίσουμε και να μου δώσεις να φάω και εγώ ενα πουλάκι. Θά δώσουμε και ένα στη σπιτονοικοκυρά μας

Αλήθεια τ'αμαθες;

Η σπιτονοικοκυρά σου βρήκε συγκάτοικο.

Τον ξέρω.

Και βέβαια τον ξέρεις.

Είναι συμμαθητής σου.

Από πιο χωριό;

Από του Λακκακούκια.

Γι' αυτό είδα έξω το μουλάρι φορτωμένο με τα ξύλα.

Δεν στο είπε η σπιτονοικοκυρά;

Εκείνη τη στιγμή έρχονται στον κήπο η σπιτονοικοκυρά, και ο νέος συγκάτοικος Θόδωρος με τον πατέρα του.

Ο Θόδωρος του λέει. Βρε αθεόφοβε η ψυχή σου θα πάει στην κόλαση. Δεν αφίνεις πουλί να ζήσει. Παρεμβαίνει ο πατέρας. Το χειμώνα θα σας φέρνω τσίχλες που θα πιάνω με τα αγκίστρια και φρέσκα μανιτάρια και χόρτα, που θα μαζεύω από τα χτήματα. Η σπιτονοικοκυρά παρεμβαίνει και λέει στο Γιάννη. Στο δωματιό σου βάλαμε το καλαμωτό και τα πράγματα του Θόδωρου. Να τον διαβάζεις, να τον προσέχεις και όχι όλο μπάλλα στα ευκάλυπτα στην πανηγυρίστρα.Τα πουλιά ψήθηκαν ,η τηγανιά με τις πατάτες γίνεται και ο πατέρας του Θόδωρου φεύγει με τη σπιτονοικοκυρά να στρώσουν το υποτιθέμενο τραπέζι, που δεν ήταν τίποτε άλλο από το καλαμωτό του Θόδωρα που ήταν ταυτόχρονα και κρεβάτι. Θάρθω να βοηθήσω και εγώ, λέει η Βάσω. Μένουν πλέον μόνοι οι δυο νέοι συγκάτοικοι.

Βρε το Θόδωρα, ώστε θα είμαστε συγκάτοικοι. Είμαι τυχερός και σήμερα θα φάμε καλά όλοι μαζί. Έφερε ο πατέρας μου τυρί, παστό,κρασί, ένα καρβέλι και ξύλα για το κρύο.

Έρχεται η Βάσω και τους λέει ότι το τραπέζι είναι έτοιμο. Βάζει ο Γιάννης τις πατάτες στο ένα πιάτο,βγαζοντάς τες από την τηγάνα που ήταν πάνω σε μια σιδερωστιά στο άλλο τα ψημένα πουλιά και είπε στο Θόδωρα να φέρει ψωμί να καψαλήσουν. Τρέχει, φέρνει το ψωμί, το ψήνουν,του βάζουν λάδι,αλάτι,ρίγανι και πάνε όλοι στο τραπέζι. Σήμερα παιδιά γίναμε πολλοί, λέει η σπιτονοικοκυρά. Ο πατέρας του Θόδωρα λέει στο Γιάννη να αφήσει το μουλάρι, για να πάνε το Σαββατοκύριακο μαζί με το Θόδωρα στο χωριό. Επειδή δεν υπάρχουν πολλές καρέκλες, φέρνουν κοντά το άλλο κρεβάτι του Γιάννη που δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια τζουβέρα.

Βρε παιδιά τη πανηγύρι αυτό σήμερα. Δεν περίμενα το Γιάννη τόσο πολύ προνοητικό και νοικοκύρη. Να μου προσέχεις το Θόδωρο και εγώ θα στο ξεπληρώνω με φαγητό που θα φέρνω από το χωριό με το μουλάρι. Ελα να πιούμε ένα ποτηράκι κρασί για την ημέρα της γνωριμίας μας. Πετάγεται η Βάσω και λέει. Ο Γιάννης διαβάζει πολλά παιδιά και βοηθάει και μένα στα μαθηματικά. Με έχει μάθει και μένα να φτειάχνω δόκανα, πλακοπαγίδες, αγκίστρια, ψαροβότανο, λάστιχο και να παίζω τάβλι και χαρτιά. Επειδή ο παιδονόμος δεν μας αφίνει να γυρίζουμε μετά τις εφτά, ούτε να πηγαίνουμε κινηματογράφο στου Πάνια, μετά το διάβασμα σμίγουμε και παίζουμε με το φως της λάμπας.

Γιάννη θα με μάθεις και μένα να φτειάχνω δόκανα ,τον ρωτά ο Θόδωρας. Ολα τα καταλαβαίνω, αλλά τα μπερδεύω εκεί που στρίβω το ατσάλι, στην πρόκα. Το απόγευμα μετά το διάβασμα θα σε μάθω, του απαντά ο Γιάννης.

Αφού έφαγαν όλοι η Βάσω παίρνει τα ποτήρια και πιάτα, για να τα πλύνει στον κήπο που είναι το πηγάδι. Η σπιτονοικοκυρά με το πατέρα του Θόδωρα πάνε να πιουν τον καφέ τους, και ο Γιάννης με το Θόδωρα φτειάχνουν το δωμάτιο. Ένα κρεβάτι απέναντι από το άλλο. Το ντουλάπι είναι γεμάτο φάγνα για όλη την εβδομάδα. Αυγά,τραχανάς, χυλοπίτες, λάδι ψωμί, πατάτες κρεμύδια, έλιές και παστό.

Ο Γιάννης ξαπλώνει στο κρεβάτι και ονειρεύεται. Απόχτησε συγκάτοικο. Δεν θα είναι μόνος του, και θα πληρώνει το μισό νοίκι.

Πάμε Θόδωρα να σε μάθω να φτειάχνεις δόκανα ,για να πιάνεις πουλιά. Παίρνουν το ατσαλόσυρμα ,χοντρό σύρμα, πένσα,τανάλια και μια χοντρή πρόκα καρφωμένη σε μια σανίδα και πανε επί το έργον ,έξω στο κήπο.

Έλα να σου δείξω τι θα φάμε αύριο. Τον πάει στο λινό και του δείχνει το σκαντζόχοιρο.

Όλα τα περίμενα από σένα , δεν έχω ξαναδεί σκαντζόχοιρο ποτέ μου,,πρώτη φορά βλέπω και πως θα τον καθαρίσεις, αφού είναι γεμάτος αγκάθια.

Έννοια σου, με έχουν μάθει οι γύφτοι που έμεναν στη αποθήκη μας πως να τον σκοτώνω και να του κόβω τα αγκάθια και όχι να τον γδέρνω. Αύριο θα μάθεις και το σφάξιμο-ψήσιμο του σκαντόχοιρου και τέτοιο νόστιμο κρέας δεν έχεις ξαναφάει.

Η συγκατοίκηση άρχισε να προσφέρει τα θετικά της στοιχεία.

*Ένα από τα βιωματά μου που εμένα στο Μελιγαλά μαζί με άλλα παιδιά από τα μακρυνά χωριά της περιοχής,στην οικία της Ευδοκίας Μαντέλλου, κοντά στη πανηγυρίστρα, την εποχή της αθωότητας που ζούσαμε με τη φύση κυνηγώντας, ψαρεύοντας, βοτανίζοντας, δίνοντας απλόχερα τα πλούτη της, τα οποία μάθαμε να μοιραζόμαστε. Αυτά τα συναισθήματα και εμπειρίες, είναι άγνωστες σήμερα τα παιδιά μας.

Αναρτήθηκε από Giannis E.Linardos 
Ετικέτες ΒΑΛΥΡΑ ΤΖΕΦΕΡΕΜΙΝΙ ΤΖΑΦΕΡΕΜΙΝΙ ΤΖΑΦΕΡ ΕΜΙΝ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΡΑΣ




**   Η  ΖΩΗ  ΜΑΣ ............. :
~*** Πρέπει το όνειρο , που ονομάζουμε ζωή , να είναι γλυκύτερο .Να είναι πρόγευση της αληθινής ζωής στην καθ΄ αυτό πατρίδα μας , στην οποία το ζων πνεύμα δεν θα φέρει την άλυσι του σώματος , την σκευοθήκη του χώρου , την μάστιγα των γήινων πόνων και όπου δεν θα το πιέζουν οι πειρασμοί των πολύ μικρών μας αναγκών και επιθυμιών . Ας φέρουμε με θάρρος και χωρίς γογγυσμό το φορτίο μέχρι τέλους χωρίς να λησμονούμε καθόλου εκείνον τον υψηλότερο σκοπό .  Θα είμαστε γεμάτοι χαρά , όταν θα σημάνουν οι τελευταίες ΄ώρες της ζωής μας , για να αποθέσουμε το φορτίο  και να βλέπουμε να φεύγει από επάνω μας κάθε τι το φθαρτό .-(Κάρολος Γκάους ).-
~*** Το άγχος καταπολεμείται με την εμπιστοσύνη  στην πρόνοια του θεού , και με τον καλό αγώνα .- Η ζωή των παιδιών , επηρεάζεται από την ακτινοβολία των γονέων .-  Δεν είναι αρκετό οι γονείς να είναι ευσεβείς , πρέπει να μην καταπιέζουν τα παιδιά , για να τα κάνουν καλά με την βία . -
~**  Τα παιδία δεν θέλουν καμία πίεση ούτε καταπίεση , παρά μόνον της ατμοσφαιρική πίεση .-
~**   Όταν γελάς , διακινδυνεύεις να περάσεις για ηλίθιος , Όταν κλαις , κινδυνεύεις να περάσεις για συναισθηματικός , Όταν ανοίγεσαι στους άλλους , κινδυνεύεις να μπλεχτείς , Όταν δεχθείς τα συναισθήματά σου , κινδυνεύεις να αποκαλύψεις την ανθρωπιά σου , Όταν εκθέτεις τις ιδέες και τα όνειρα σου στον κόσμο , κινδυνεύεις να τα χάσεις ,Όταν αγαπάς , κινδυνεύεις να μην έχεις ανταπόκριση η αγάπη σου , Όταν ελπίζεις , κινδυνεύεις να πονέσεις , Και όταν δοκιμάζεις , κινδυνεύεις να αποτύχεις .- Μόνο ο άνθρωπος που ρισκάρει είναι ελεύθερος .- Το να κρατάς κρυμμένο τον εαυτό σου , να τον χάνεις με τις αυτομειωτικές σου ιδέες , είναι Θάνατος .- Η μεγαλύτερη υποχρέωση σου είναι να γίνεις όλα όσα είσαι όχι μόνο για δικό σου όφελος , αλλά και για όφελος του άλλου. - Αναρτηθηκε από snsarfara stamos01  2010 .-

[ Λεό Μπουσκαλία.- Να ζεις ή να μη ζεις.- ] .-

***Κώστας Καρυωτάκης:
Τὸ χιόνι
 AΠΟ ΤΟ ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙ    σήμερα ,ΠΆΝΤΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ !  :
Γράμμα από ένα πρώην παιδί:
Όταν Νόμιζες Ότι Δεν Κοιτούσα΄
Η τακτική σωματική άσκηση προστατεύει από το κρυολόγημα
Κώστας Καρυωτάκης:
Τὸ χιόνι
 «Ἔλα μέσα κοριτσάκι, τὸ τραπέζι μας ἐστρώθηκε κι ἀναμμένο εἶναι τὸ τζάκι!» Τὸ χιόνι Τί καλὰ ποὖναι στὸ σπίτι μας τώρα ποὺ ἔξω πέφτει χιόνι! Τὸ μπερντὲ παραμερίζοντας τ’ ἄσπρο βλέπω...
 Γράμμα από ένα πρώην παιδί: Όταν Νόμιζες Ότι Δεν Κοιτούσα΄
 Κλικ στην εικόνα Τα παιδιά δεν κοιτούν, παρατηρούν. Τα παιδιά δεν ακούν, καταγράφουν. Τα παιδιά δεν απαιτούν, χρειάζονται. Τα παιδιά δε φωνάζουν, ζητούν. Τα παιδιά δε μιλούν, εκφράζονται. Τα...
 Η τακτική σωματική άσκηση προστατεύει από το κρυολόγημα
Γυμναστείτε τακτικά και πείτε αντίο στο κρυολόγημα Οι άνθρωποι που γυμνάζονται συχνά, είναι λιγότερο πιθανό να κρυολογήσουν ή, όταν κρυολογούν, τα συμπτώματά τους είναι πιο ελαφριά, σύμφωνα με ...

~** http://www.0-18.gr/gia-paidia/ta-dikaiomata-soy  .-


 ~* ELPIZO


ELPIZΟ,μια λέξη γιομάτη ζωντάνια και αισιοδοξία...μια λέξη που δίνει κουράγιο και θάρρος και υπομονή και πίστη...

ELPIZO (Ελπίζω) σημαίνει ότι ζω, ότι δε φοβάμαι,ότι δίνω στη ζωή μου ουσία και περιεχόμενο...

ELPIZO ,σημαίνει ότι υπομένω και αντέχω...ότι στέκομαι όρθιος...

ELPIZO ,σημαίνει ότι δε γογγύζω...σημαίνει ότι δεν παραπονιέμαι...ότι βλέπω με αγάπη τους ανθρώπους και τον κόσμο...

ELPIZO ,σημαίνει ότι μάχομαι για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη...ότι αγωνίζομαι με αγάπη Χριστού για το συνάνθρωπό μας...ότι συμπάσχω για τ' αδέλφια μας...

ELPIZO ,σημαίνει ότι δε φοβάμαι να μιλήσω...ότι είναι χρέος και τιμή μου να ταπεινωθώ...ότι κτυπώ την πόρτα των μεγάλων του ¨Πλούτου¨...

ELPIZO ,σημαίνει ότι αγαπώ την πατρίδα μου...ότι σέβομαι τις παραδόσεις και τους αγώνες του Έθνους μας,ότι πιστεύω στον Κύριο μας,το Χριστό της Αγάπης,του Ελέους και της Δικαιοσύνης...

ELPIZO ,σημαίνει ότι σέβομαι τον κάθε άνθρωπο ανεξάρτητα φυλής και χρώματος και κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης.

ELPIZO,σημαίνει ότι αγαπώ και σέβομαι το περιβάλλον και τη φύση...ότι είμαι αντίθετος σε κάθε σπατάλη και υπερβολή...

ELPIZO,σημαίνει ότι αγαπώ και παλεύω για την αλήθεια...ότι είμαι αντικειμενικός...ότι δεν κατακρίνω...

Αυτό είναι το ELPIZO,μια λέξη για ένα καλύτερο άνθρωπο κι ένα καλύτερο κόσμο,μέσα από την Αγάπη του Χριστού μας.-

~** ΟΠΟΙΟΣ  ΓΡΑΦΕΙ ...ΚΑΙ  ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙ  ΔΕΝ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ...ΜΟΡΦΩΝΕΙ !

** ΠΟΛΛΟΙ  ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΥΝ  ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ , ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΦΡΟΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ  ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ  ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΥΝ .- (Μέγας Βασίλειος )

**Τα δικαιώματά σου ! ....του  κάθε παιδιού  :


 Όλα τα παιδιά έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις, το Σύνταγμα και τους νόμους.

 Το σημαντικότερο κείμενο για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΟΗΕ.

Η Σύμβαση αυτή, που υπογράφτηκε το 1989 από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Το 1992 έγινε νόμος και στην χώρα μας (νόμος 2101/92).
 
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:

 Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)

Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)

Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)

Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Παρακάτω θα βρεις ορισμένα από τα δικαιώματα που περιέχονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

 Όλα τα παιδιά είναι ίσα και πρέπει να προστατεύονται από διακρίσεις λόγω φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, καταγωγής, πεποιθήσεων, νομικής κατάστασης των ίδιων ή μελών της οικογένειάς τους.

Το συμφέρον του παιδιού πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις αποφάσεις που το αφορούν.

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ταυτότητα, δηλαδή σε ένα όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια.

Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που τους παρέχει τα αναγκαία υλικά αγαθά (στέγη, ρούχα, τροφή) και διασφαλίζει τη σωματική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μην αποχωρίζονται από τους γονείς τους, εκτός αν αυτό γίνεται με κοινή απόφαση των γονέων ή ύστερα από απόφαση της Πολιτείας, επειδή οι γονείς τα παραμελούν ή τα κακομεταχειρίζονται.

Όλα τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη και τις απόψεις τους σε θέματα που τα αφορούν. Οι ενήλικες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη τους πριν πάρουν αποφάσεις γι' αυτά.

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις τους.

Κανείς δεν μπορεί να επεμβαίνει αυθαίρετα στην ιδιωτική ζωή των παιδιών, στην οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία τους, ούτε να προσβάλλει την τιμή και την υπόληψή τους.

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα) αλλά πρέπει και να προστατεύονται από τις αρνητικές επιδράσεις τους.

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση: βία, παραμέληση, κακοποίηση (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική) και εκμετάλλευση, μέσα και έξω από την οικογένεια.

Τα παιδιά που προέρχονται από ξένη χώρα έχουν δικαίωμα φροντίδας και προστασίας.

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα στη δωρεάν ειδική φροντίδα, εκπαίδευση και επιμόρφωση, ώστε να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή.

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ιατρική περίθαλψη και φροντίδα, τους εμβολιασμούς, τη νοσηλεία, κ.λπ.

Όταν η οικογένεια δεν μπορεί να φροντίσει ένα παιδί, τότε η Πολιτεία αναλαμβάνει τη φροντίδα του με θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε ίδρυμα, που πρέπει να σέβονται πλήρως τα δικαιώματά του.

Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους. Το κράτος πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν στο σχολείο, να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους. Τα πειθαρχικά μέτρα δεν πρέπει να προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των μαθητών.

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ανάπαυση, στο παιχνίδι και την ψυχαγωγία.

Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφής οικονομική εκμετάλλευση (επαιτεία, εκπόρνευση, πορνογραφία, δουλεμπόριο, κ.λπ.) Έχουν όμως δικαίωμα στην εργασία με ασφάλιση και υπό προϋποθέσεις, ανάλογα με την ηλικία, το είδος εργασίας, το ωράριο, κ.λπ..

Τα παιδιά που είτε τα ίδια είτε μέλη της οικογένειάς τους κάνουν χρήση ναρκωτικών ή άλλων ουσιών που προκαλούν εξάρτηση έχουν δικαίωμα κατάλληλης υποστήριξης.

Τα παιδιά που συλλαμβάνονται και δικάζονται έχουν δικαίωμα να αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια και σεβασμό στην ιδιωτική τους ζωή, να ενημερώνονται αναλυτικά από τις Αρχές σε κατανοητή γλώσσα και να έχουν νομική βοήθεια. Σε περίπτωση που είναι απολύτως απαραίτητη η κράτησή τους, αυτή πρέπει να γίνεται χωριστά από ενήλικα άτομα και με σεβασμό στην προσωπικότητα και τις ανάγκες τους.

Ολόκληρη τη Σύμβαση μπορείς να διαβάσεις εδώ και σε αρχείο word εδώ.

Tη Σύμβαση με απλά λόγια μπορείς να διαβάσεις εδώ ή στο φυλλάδιό μας "Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια".-

**

6 σχόλια:

ANNA FLO είπε...

Καλημέρα. Συμφωνώ απόλυτα. Τα παιδιά όμως είναι ο καθρέπτης των γονιών. Και ο γονιός σήμερα, προσφέρει περισσότερα υλικά αγαθά στο παιδί του σε αντιστάθμισμα της αγάπης και φροντίδας που του στερεί. Ακούσια βέβαια, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων κλπ. Το σύστημα προσφέρει αυτό που οι γονείς θεωρούν σωστό περιβάλλον.Μόνο την επιφάνεια.. Μου θυμίζει έναν παιδίατρο που πήγαινα μικρή την κόρη μου και του έλεγα ''πάλι αντιβίωση γιατρέ'';; ''Είναι απαραίτητη'';; Και εκείνος μου απάντησε'' Μα αν δεν δώσω φάρμακο δεν είμαι καλός γιατρός''!!!!!! Ότι ζητάμε εμείς οι γονείς αυτό και παίρνουμε. Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά πάνε με διαμορφωμένη αντίληψη στο σχολείο. ουαί και αλίμονο αν κάποιος εκπαιδευτικός προσπαθήσει να την αλλάξει..........
Mάλλον οι γονείς χρειαζόμαστε εκπαίδευση!!!

Unknown είπε...

Σας ευχαριστώ για το Σχολιό σας ! Συμφωνούμε !

Unknown είπε...

Πράξε με ηρεμία.- Γίνε απλός. - Γεύσου το άγευστο. Κάμε το μικρό μεγάλο και το λιγοστό πολύ. Να ξεπληρώνεις με καλό αυτόν που σε πληγώνει. Laozi2 .-

Unknown είπε...

Γειά σου stamos1

ο 27556 σου έστειλε το παρακάτω μήνυμα στον πίνακα σου

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

- Για να απαντήσεις στο μήνυμα του ακολούθα τον σύνδεσμο:
http://www.sync.gr/27556/

Unknown είπε...

Γειά σου stamos1
ο 27556 σου έστειλε το παρακάτω μήνυμα στον πίνακα σου
Όσοι από τους φίλους > επιθυμούν ανταλλαγή συνδέσμων, > να τοποθετήσουν σύνδεσμο http://vassakis.blogspot.... μπλοκ τους > με όνομα > και να μας ενημερώσ

Για να απαντήσεις στο μήνυμα του ακολούθα τον σύνδεσμο:
http://www.sync.gr/27556/

Stramatios Skoulikaw είπε...

~*** Ειδήσεις και όχι μόνο...
Ειδήσεις όλο το 24ωρο από το www.newsbeast.gr
www.newsbeast.gr